Bestilling og levering |
Hvem leverer bestillingen min? |
Vil en bestilling som består av flere varer bli levert i en forsendelse? |
Vanligvis blir en bestilling med flere gjenstander levert i samme forsendelse. Noen ganger kan det imidlertid hende at LightUpgrade.no er nødt til å sende dem fra ulike steder. I disse tilfellene vil du motta flere forsendelser. |
Hva skjer hvis bestillingen min ikke har plass i postkassen? |
Hvis bestillingen din ikke har plass i postkassen vil budtjenesten kontakte deg. Hvis de mot formodning ikke gjør det ber vi deg ta kontakt med dem for å avtale levering. |
Kan jeg velge hvilken dag bestillingen min leveres på? |
Dette er dessverre ikke en tjeneste vi kan tilby. |
Kan jeg få bestillingen min levert til en annen adresse? |
Det er mulig hvis du oppgir den andre adressen når du foretar bestillingen. Hvis fraktprosessen allerede er påbegynt er det ikke lenger mulig å endre adressen. Hvis du har bestilt til feil adresse må du kontakte helpdesken vår så fort som mulig. |
Kan jeg få bestillingen min levert til en postboksadresse? |
Ja, du kan få bestillingen din levert til en postboksadresse. |
Jeg har fått feil vare. Hva skal jeg gjøre? |
Etter å ha snakket med helpdesken kan du returnere varen du fikk ved en feil. Vi betaler naturligvis alle fraktkostnadene. Du vil selvfølgelig få hjelp til å få riktig vare tilsendt så fort som mulig. |
Jeg har et sporingsnummer, men finner ikke forsendelsen min? |
Det tar vanligvis et par timer før sporingsnumre aktiveres. Hvis det ikke skjer automatisk kan du ta kontakt med helpdesken vår. |
Hva er et sporingsnummer? |
Forsendelser utstyres vanligvis med en unik, sporbar kode. Når forsendelsen din har en sporingskode vil koden legges til bestillingshistorikken til kontoen din etter at posttjenesten har mottatt pakken. Deretter kan du spore forsendelsen gjennom hele fraktprosessen. |
Hvordan leveres små gjenstander? |
Postvesenet leverer små gjenstander i postkassen din. Vanligvis må du ikke være hjemme under leveringen. |
Hvordan leveres store gjenstander? |
Større gjenstader kan ikke leveres i postkassen din. Postvesenet vil vanligvis ringe på dørklokken for å levere forsendelsen. |
Kan bestillingen min sendes direkte fra produsenten? |
Når blir bestillingen min levert? |
Vanligvis leveres produktene innen en uke etter at bestillingen legges inn. |
Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme? |
LightUpgrade.no forsøker alltid å sende forsendelser med brevpost. Når en ordre sendes som brevpost vil personen som leverer pakken ringe på dørklokken. Hvis du ikke er hjemme bes du om å sette opp en avtale om nytt leveringstidspunkt. |
Når er bestillingen min endelig? |
Bestillingen din er endelig etter at du trykker 'bestill' etter å ha valgt betalingsdetaljer. |
Hvordan legger jeg inn en bestilling? |
Steg 1: Velg varen du vil ha på nettsiden og trykk på knappen merket 'Bestill nå'. Steg 2: Fortsett å se etter andre varer på nettsiden hvis du vil bestille flere. Steg 3: Trykk på 'handlekurv' i menyen for å se varene du har valgt. Du kan bruke 'fortsett å handle'-knappen for å gå tilbake til nettsiden og legge til flere varer i handlekurven hvis du trenger det. Du kan bruke knappen merket 'bestill' for å begynne bestillingsprosessen. Steg 4: Fyll inn den nødvendige informasjonen hvis dette er første gang du bestiller fra LightUpgrade.no. Hvis du allerede er kunde kan du brukerkontologge inn med din personlige konto. Etter at du har logget inn er det mulig å modifisere og se over din fakturerings- og leveringsinformasjon. Steg 5: Se over den oppgitte informasjonen og velg en betalingsmetode. Steg 6: Når alt er fylt ut og du sier deg enig i de generelle betingelsene kan du legge inn bestillingen ved å bruke 'bestill'-knappen. Steg 7: Nå vil du bli sendt videre til transaksjonssiden til betalingssystemet. Når betalingen er fullført vil du motta en e-post som bekrefter bestillingen din. |
Kan jeg endre en bestilling etter at den er lagt inn? |
En bestilling kan bare endres på samme dag som den ble lagt inn. Hvis du vil endre bestillingen senere enn dette er det mulig at varene allerede har blitt sendt. I så fall kan du ta kontakt med helpdesken, som vil hjelpe deg. |
Hvor kan jeg se over bestillingen min? |
Hvis du logger inn ved hjelp av 'Min konto' kan du se hele bestillingshistorikken din. |
Finnes varen min på lager? |
Lagerstatusen er oppgitt for alle varer. Men vær oppmerksom på at 'på lager' ikke nødvendigvis betyr at den er på lager et sted nær deg. Det er mulig at å bestille den kan ta et par dager. For mer informasjon kan du sjekke frakt . |
Hvor lang leveringstid bør jeg regne med? |
Vanligvis leveres bestillinger innen en uke etter å ha blitt lagt inn. I noen tilfeller kan det ta litt lengre tid. |
Bestillingen min har blitt sendt, men jeg har ikke fått den ennå. Hva skjer nå? |
Hvis du har fått et sporingsnummer kan du selv sjekke statusen til forsendelsen. Hvis du ikke har fått et sporingsnummer kan det hende at sporingsnummeret ikke er tilgjengelig. I så fall er det best å kontakte helpdesken. De kan gi deg mer informasjon. |
Jeg har ikke fått alle varene i bestillingen min. Hvordan er dette mulig? |
Det kan forekomme at ikke alle varene sendes som én forsendelse. Dette avhenger av lagerstatus på de ulike lokasjonene. De gjenværende gjenstandene vil komme i løpet av noen dager. |
Er betalingen min trygg? |
LightUpgrade.no jobber sammen med flere store betalingstjenestetilbydere. Disse selskapene holder høye sikkerhetsstandarder for å kunne behandle betalingen din sikrest mulig. |
Hvor mye koster frakten? |
På LightUpgrade.no trenger du ikke å betale for frakt. Det er ikke noe minstebeløp. |
Jeg har en tilbudskode. Hvordan kan jeg bruke denne? |
Hvis du går til følgende side: [[redeemURL] kan du bruke tilbudskoden. Deretter vil rabatten automatisk trekkes fra når du legger varer i handlekurven. |
Jeg har et kupongkort. Hvordan kan jeg bruke dette? |
Hvis du går til følgende side: [[redeemURL] kan du løse inn tilbudskoden på kupongkortet ditt. Deretter vil rabatten automatisk trekkes fra når du legger varer i handlekurven. |
Kan jeg løse inn kupongkortet i andre nettbutikker? |
Ja, du kan bruke kupongkortet i nettbutikkene til BatteryUpgrade, Dustdeal og LightUpgrade. |
Betaling |
Hvilke betalingsmetoder er tilgjengelige? |
LightUpgrade.no tilbyr diverse betalingsmetoder. Du kan se hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg underveis i bestillingsprosessen og på følgende side: https://www.lightupgrade.no/payment.php |
Kan jeg betale med sjekk? |
Det er dessverre ikke mulig å betale med sjekk. |
Er betalingen min trygg? |
LightUpgrade.no jobber sammen med flere store betalingstjenestetilbydere. Disse selskapene holder høye sikkerhetsstandarder for å kunne behandle betalingen din sikrest mulig. LightUpgrade.no lagrer aldri sensitiv betalingsinformasjon som kredittkortnumre eller pinkoder. |
Hvordan betaler jeg med kredittkort? |
Når du har et kredittkort fra Visa, American Express eller Mastercard kan du betale umiddelbart gjennom Adyen sitt sikre betalingssystem. Tips: Banker og kredittkorttilbydere er veldig strenge og du må derfor oppgi det nøyaktig samme navnet (inkludert tittel) som står på kortet, 100% likt. Vennligst sjekk utløpsdatoen (måned og år) og CVV2-nummeret. Riktig kortnummer i seg selv er også selvfølgelig også viktig. Har du problemer under betalingen, noen ganger med uklare eller ingen feilmeldinger? Følg disse tipsene eller spør helpdesken om hjelp. Noen ganger har kunder problemer fordi kortet deres ikke har blitt aktivert ennå eller fordi det har blitt sperret. I disse tilfellene er det nyttig å kontakte banken eller kredittkorttilbyderen for hjelp. |
Hvordan betaler jeg med Paypal? |
PayPal er en nettbetalingsmetode som kan brukes i nesten alle land i verden. Paypal har flere betalingsmetoder du kan koble til PayPal-kontoen din, som f.eks. kredittkort eller bankkonti. |
Hvordan betaler jeg med PayPal? |
iDeal er systemet som benyttes av en rekke samarbeidende nederlandske banker. Det gir deg muligheten til å foreta betalinger på nett. Har du en nettbank-konto hos en av følgende banker: SNSRegiobank, SNS Bank, ING Bank, ABN AMRO Bank, Rabobank, Triodos Bank, ASN Bank, Van Lanschot Bankiers eller Knab? Da kan du bruke kontoen din hos disse bankene til å betale gjennom deres iDeal-system. Betalingen kommer umiddelbart frem til LightUpgrade.no. |
Hvordan kan jeg betale med bankoverføring? |
Ja, dette er mulig. For mer informasjon om bankoverføringer, gå til betalingssiden. |
Hvor kan jeg finne deres finansinformasjon? |
Du kan finne finansinformasjon på kontaktsiden |
Vil jeg få faktura? |
Etter at forsendelsen er sendt kan du laste ned fakturaen din fra brukerkonto. |
Når får jeg tilbake pengene etter å ha returnert en vare? |
Vi returnerer pengene dine innen 14 dager etter å ha mottatt den returnerte varen. Dette i henhold til europeiske lover for nettbutikker. |
Når får jeg tilbake pengene etter å ha kansellert en bestilling? |
Etter å ha kansellert bestillingen din vil du få tilbake pengene dine så fort som mulig. Det kan ta opp til 14 dager etter kansellering. |
Jeg har fått en betalingspåminnelse. Hva skjer nå? |
Hvis du ikke betaler for bestillingen med en gang vil du motta noen betalingspåminnelser. Hvis du ikke svarer vil bestillingen din til slutt bli kansellert (av LightUpgrade.no). |
Jeg har fortsatt kreditt på balanseoversikten min. Hvordan kan jeg bruke denne? |
Når du har penger på balanseoversikten vil dette brukes under betaling av en bestilling. Summen på balanseoversikten din vil trekkes fra beløpet som skal betales. |
Jeg har fått et kupongkort. Hvordan kan jeg bruke dette? |
Hvis du går til følgende side: [[redeemURL] kan du løse inn tilbudskoden på kupongkortet ditt. Deretter vil rabatten automatisk trekkes fra når du legger varer i handlekurven. |
Kredittkortbetalingen min fungerer ikke og blir stadig avbrutt? |
Når du har dette problemet bruker du saynnsligvis et Verified by Visa eller MasterCard SecureCode-kort. Disse kortene krever at en ekstern nettside lastes fra Visa eller Mastercard. Det er mulig at denne siden blokkeres av brannmuren eller popup-blokkereren din, noe som kan skrus av i nettleseren din. Hvis du har spørsmål rundt dette er det bare å kontakte oss. |
Når jeg betaler med kredittkort dukker det opp et nytt vindu som spør om mer informasjon, som f.eks. fødselsdato. Hva er dette? |
Dette er en sikkerhetskodeaktivering fra kredittkorttilbyeren din. Avhengig av hvilken tilbyder du har heter dette enten Verified by VISA eller MasterCard SecureCode. Du kan enten aktivere koden eller hoppe over aktiveringen ved å trykke på 'ikke aktiver'. |
Hva gjør jeg hvis jeg får en feilmelding? |
Hvis du får en feilmelding under betalingsprosessen bør du begynne med å sjekke at du fylte ut all informasjonen riktig. Hvis det fortsatt ikke fungerer kan du kontakte helpdesken vår på e-post. Oppgi så nøyaktig som mulig informasjonen som førte til feilen. Legg helst ved et skjermbilde. |
Garanti og retur |
Er det garanti på varene? |
Hvordan kan jeg benytte meg av garantiavtalen? |
En garantiavtale kan forespørres i helpdesken. Det er best å sende helpdesken en e-post. Du kan finne e-postadressen på kontaktsiden. |
Hvem betaler frakten i forbindelse med garantisaker? |
LightUpgrade.no er ansvarlige for fraktkostnadene når du benytter deg av garantiavtalen. |
Hva er prøveperioden? |
Når du kjøper en vare på internett har du rett til en prøveperiode. Prøveperioden er en tidsramme som du kan bruke til å tenke og avgjøre om produktet er slik du ville. Hvis varen ikke er som du ville kan du returnere den uten å oppgi noen grunn. Dette er også kjent som angreretten. Prøveperioden er på 30 dager etter å ha mottatt varen. Prøveperioden er imidlertid ikke en testperiode. Hvis du bruker varen på en måte som gjør at den ikke kan selges på nytt blir angreretten opphevet. |
Hvor lang er prøveperioden? |
Får jeg et garantibevis? |
Fakturaen til ordren din er også garantibeviset til varen. Hvis du vil benytte deg av garantien trenger du en kopi av fakturaen. Du finner fakturaen din under 'Min konto'. |
Kan jeg returnere en vare? |
Hvordan kan jeg returnere en vare? |
Vennligst ta kontakt med helpdesken. Helpdesken vil gi deg instruksjonene du trenger for å returnere varen på riktig måte. |
Når bør jeg returnere en vare jeg ikke vil beholde? |
Er retur av varer gratis? |
LightUpgrade.no tar ikke ekstra betalt når du returnerer en vare. Kostnader forbundet med å sende varen til LightUpgrade.no må du imidlertid dekke selv. Når du har bedt om en refundering vil LightUpgrade.no returnere hele beløpet du betalte, inkludert eventuelle fraktkostnader. |
Hvor raskt etter retur av vare blir pengene satt inn på kontoen min? |
Kjøpsbeløpet vil føres tilbake til din konto i løpet av 30 dager. |
Er det mulig å bare returnere én av varene i en bestilling? |
Du kan returnere én eller flere varer. Det trenger ikke nødvendigvis å utgjøre hele bestillingen. |
Navigasjon |
På hvilke måter kan jeg finne en vare? |
Det finnes flere fremgangsmåter for å finne en vare på nettsiden. Du kan navigere basert på enhetsnavn på to forskjellige måter: ved å bruke søkefeltet eller ved å trykke på 'velg din enhet'. Deretter vil nettsiden spørre deg om enhetstype, merke og modell. Hvis du ikke vet dette kan du vanligvis finne denne informasjonen på et klistremerke festet på enheten. En annen måte å søke på er ved å søke etter originalproduktet du ønsker å erstatte. Hvert produkt har en eller flere koder oppgitt av produsenten (synlig på produktet). Du kan søke etter denne koden (eller 'delenummer') ved å bruke søkefeltet. |
Hvordan kan jeg bruke søkefeltet? |
Du kan søke etter en enhet (en kombinasjon av merke og modell) eller ved å bruke et delenummer. Et delenummer er en unik kode som er oppgitt på produktet du ønsker å erstatte. |
Konto |
Hva skal jeg gjøre hvis jeg har glemt passordet mitt? |
Hvis du forsøker å logge inn på Min konto men du ikke lenger vet passordet ditt kan du forespørre et midlertidig passord ved å bruke linken under innloggingsfeltene. |
Vil passordet mitt bli sendt på e-post? |
Når du legger inn en bestilling for første gang mottar du et automatisk generert passord på e-post. LightUpgrade.no anbefaler at du endrer dette passordet umiddelbart. |
Hvordan lager jeg en brukerkonto? |
Når du fyller inn informasjon om deg selv underveis i bestillingsprosessen vil en brukerkonto automatisk opprettes for deg. |
Hvordan tar LightUpgrade.no vare på persondataene mine? |
Kundeinformasjon deles ikke med tredjeparter. Et unntak fra dette er informasjon som deles med betalingstjenestetilbydere for å utføre en betaling over nettet. Kundeinformasjon sendes alltid over en sikker SSL-tilkobling. |
Hvordan kan jeg se bestillingene mine? |
På brukerkonto kan du logge inn på kontoen din. Etter at du logger inn vil du umiddelbart se alle bestillingene dine. |
Hvordan kan jeg se fakturaene mine? |
På brukerkonto kan du logge inn på kontoen din. Etter at du logger inn vil du umiddelbart se alle bestillingene dine. Når du trykker på ikonet under 'Regning' åpner du den korresponderende fakturaen. |
Hvordan kan jeg endre brukerinformasjonen min? |
Når du loger inn på brukerkonto kan du bruke 'Endre'-knappen til å endre personinformasjonen din. |
Hvordan kan jeg endre passordet mitt? |
Når du logger inn på brukerkonto kan du bruke 'Endre'-knappen til å endre passordet ditt. |
Jeg har funnet en feil på nettsiden deres. Hvor kan jeg rapportere dette? |
LightUpgrade.no er alltid svært grundige når det gjelder informasjonsformidling. Allikevel kan det hende at du finner en feil på nettsiden. LightUpgrade.no vil gjerne forbedre tjenesten sin, og du kan derfor alltid komme med kommentarer eller tilbakemeldinger gjennom kontaktsiden. |
Bedrift |
Når er jeg kvalifisert for en firmabruker? |
Når du har et organisasjonsnummer og bestiller for mer enn €350 kan du bestille gjennom bedriftssiden. For mer informasjon rundt fordelene med å ha en bedriftskonto ber vi deg sjekke bedriftssiden. |
Hvor kan jeg be om en bedriftskonto? |
Hva er fordelene med en bedriftsbruker? |
Alle våre bedriftskunder får utmerket og personlig service fra våre bedriftsmedarbeidere. I tillegg får du kvalitetsvarer til konkurransedyktige priser. |
Hva slags tjenester får jeg som bedriftskunde? |
Som bedriftskunde er du veldig viktig for oss. Du får en personlig helpdesk som svarer raskt og presist på spørsmålene dine. I tillegg vil du få et konkurransedyktig pristilbud for hver bestilling, skreddersydd til din situasjon. |
Hva er den beste måten å kontakte bedriftskundekontakten deres på? |
Jeg vil gjerne be om et tilbud. Hvordan gjør jeg dette? |
Du kan sende inn en forespørsel om et tilbud til e-postadressen business@LightUpgrade.no. Bedriftskontakten vil deretter gi deg et tilbud så fort som mulig. |
Hvordan legger jeg inn en bestilling? |
Hvordan betaler jeg en bedriftsbestilling? |
LightUpgrade.no offers various payment methods. You can see which options are available for you in the checkout process and on the following page: https://www.lightupgrade.no/payment.php. |
Informasjon |
Hvem er dere? |
LightUpgrade.no er en del av firmaet BraunOni B.V. LightUpgrade.no er registrert hos det nederlandske handelskammeret med registreringsnummer 08129450. Hvis du har noen spørsmål du ikke fant svar på på denne siden kan du kontakte oss via kontaktsiden. |
Kan jeg også nå dere per telefon? |
En måte å holde prisene lave på er å optimalisere organisasjonsstrukturen. Istedenfor å ha ansatte tilgjengelig 24/7 til å besvare telefonhenvendelser fra vår internasjonale kundebase tilbyr LightUpgrade.no høykvalitets service gjennom vår e-posthelpdesk. På denne måten kan LightUpgrade.no vanligvis svare deg innen 24 timer. Dette kutter kostnadene våre og sikrer dermed at varene dine blir billigere. |